Bölümümüzden 2 Öğretim Üyesi “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları” Listesinde

Stanford Üniversitesi tarafından hazırlanan “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları” listesinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinden 7 akademisyen yer aldı.

Stanford Üniversitesinin koordinatörlüğünde, ABD ve Hollanda’dan araştırmacıların akademik yayıncılık kuruluşu Elsevier desteğiyle yürüttüğü çalışmanın sonucu olan “En etkili bilim insanları” listesi yayımlandı.
22 ana bilim dalı ve 176 alt bilim dalında dünyadaki ilk yüzde 2’lik dilime giren bilim insanlarının dahil olduğu liste, çeşitli bilimsel kriterlerin hesaplanmasıyla oluşturuldu.

Nitelikli yayın sayısı, yayınların yer aldığı derginin etkisi, patent sayısı, yapılan atıf sayısı, h-indeks, hm-indeks, makale sayısı, atıf alan makale sayısı ve yayımlandığı derginin etkisi gibi uluslararası ölçütler kullanılarak yapılan sıralama “Kariyer Boyu Etki” ve “Yıllık Etki” olarak iki kategoride listelendi.

John P.A. Ioannidis ve arkadaşları tarafından hazırlanan “Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları” “Kariyer Boyu Etki” listesinde, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinden ise 7 akademisyen yer aldı.

Kimya Bölümü Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ülkü Anık ve Prof. Dr. Mehmet Öztürk,  "Dünyanın En Etkili Bilim İnsanları" arasında gösterildi.

Öğretim üyelerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Son Güncelleme Tarihi : 10.11.2021 10:09 Okunma Sayısı : 781